Tussen bol, bal en kurkengeknal

16 januari 2019

Het nieuwjaarstoernooi van LTC Noordwolde was een waar feest waarbij het nieuwe tennisjaar sportief werd ingeluid. De door Elly van Bennekom zelfgebakken kniepertjes en de inmiddels befaamde oliebollen van Oene en Cilia Dolstra vormden samen met koffie, champagne en heerlijke hapjes en drankjes de perfecte basis voor een avond vol gezellig samenzijn. Ook niet-meespelende leden waren naar het clubhuis gekomen om hun nieuwjaarswensen te delen met de aanwezigen.

Met een strak door Nelly de Nekker en Ronald van Bennekom in elkaar gezet wedstrijdschema trotseerden uiteindelijk 16 leden de koude nacht van 3 januari. Voor de drie beste dames en heren van het toernooi stond een prijzentafel klaar zoals we die die week nog niet eerder hadden gezien. Geweldig!

Sierd Dolstra en Suzanne van der Toorn wisten een fraaie derde plaats te bemachtigen en ontvingen van de organisatie een ongekend originele prijs: een jaar lang gratis simlockvrij bellen! Enkele experts hebben later verklaard dat er met deze prachtige fietsbel waarschijnlijk nog veel langer dan een jaar gratis gebeld kan worden. Klinkt goed!

Marion de Brie en Bert van der Toorn konden hun geluk niet op toen zij bij de prijsuitreiking te horen kregen dat zij een ‘privéweekend’ voor een locatie naar keuze hadden gewonnen. Deze tweede prijs hoefde niet tussen beiden worden gedeeld, een mededeling die gelijk rust bracht in het snel op gang gebrachte roddelcircuit. Zowel Marion als Bert kozen hun salontafel als locatie waar de Privé en de Weekend op de leesstapel eindigden.

De winnaars van het Nieuwjaarstoernooi van 2019 waren Lenie Peeters en Dirk Mulder. Als echte secretaris wilde Lenie eigenlijk dat haar partijen op papier werden afgedaan maar ze besloot toch gewoon voor de winst te spelen. Dirk, de met zijn zwarte band dreigende judoka, imponeerde zijn tegenstanders met zijn vlugge bewegingen en ferme kreten. Beide toppers ontvingen voor hun indrukwekkende prestaties een cadeaubon van TennisDirect.

Op een mooi tennisjaar!

Nieuwscategorieën Toernooien en wedstrijden