LTC Noordwolde - Actief en online!

08 maart 2019

LTC Noordwolde is niet alleen actief op de baan, maar ook in social media. Onze Facebookpagina bestaat al geruime tijd en sinds kort is er ook een Twitteraccount in de lucht. We kunnen nog wel wat volgers gebruiken! Verder hebben we nog de ClubApp, Flickr voor foto’s en natuurlijk de website. De keuze is reuze, maar er zijn wel wat kleine verschillen tussen de verschillende media:

Onze website
We beginnen met de website: ltcnoordwolde.nl. De website toont niet alleen alle nieuwsberichten, maar geeft (ook aan potentiële leden) informatie over onze vereniging en tennispark. Voor onze leden is er bovendien een afgeschermd gedeelte waarin je onder meer het ledenbestand kan raadplegen, banen kan afhangen en je bardiensten kan bekijken. Voorheen hadden we de website ltcn.nl (vanwaar je nog wel doorgestuurd wordt naar ltcnoordwolde.nl) maar bij de overstap naar een pakket en website via de KNLTB is voor ltcnoordwolde.nl gekozen. Dat zegt buitenstaanders meer over onze locatie maar L.T.C. Noordwolde is ook onze officiële verenigingsnaam. Let op! Binnenkort (maart/april 2019) volgt er een flink grote update door de ontwikkelaars van onze website waarmee veel verbeteringen zullen worden doorgevoerd. Zo bestaat straks bijvoorbeeld de mogelijkheid om je bij een aankondiging van een toernooi of ander evenement direct in te schrijven. We houden jullie op de hoogte!

Facebook wordt gebruikt om leuke en interessante berichten te delen met onze volgers. Dat kunnen berichten of pagina's zijn die ook op onze website verschijnen, maar we delen ook belangrijke of bijzondere berichten van de KNLTB en de tenniswereld. Om het overzichtelijk te houden word je als volger niet overspoeld met rare filmpjes of gekke foto's, maar beeld is voor Facebook zeker belangrijk. Onze Facebookpagina: www.facebook.com/tennisverenigingltcn/

Niet iedereen heeft Facebook, dus we moeten onze mogelijkheden spreiden. De toevoeging van Twitter is vooral dat je heel snel een grote groep mensen kan bereiken, ook als die mensen je niet volgen of nog niet kennen. Dit kan handig zijn voor het promoten van bijvoorbeeld onze open toernooien. Bij Twitter draait het vooral om tekst, het beeld is ondergeschikt. Op onze Twitteraccount zullen we naast nieuwtjes van onze club die iedereen mag/moet weten ook berichten delen van belangrijke gebeurtenissen uit de regio die voor ons van belang kunnen zijn. Om diezelfde manier zullen we de Twitteraccount gebruiken om clubs en verenigingen uit de regio te volgen in de hoop dat we een mooie wisselwerking gaan krijgen. Onze Twitteraccount: @LTCNoordwolde

KNLTB ClubApp
Dit is de app voor je smartphone die je alle nieuwsberichten van onze club laat zien, die je jouw gegevens en toernooien toont en waarin je de clubagenda, je dienstenrooster en het afhangbord kunt bekijken en gebruiken.
Kijk voor het downloaden en de gebruiksaanwijzing van de KNLTB ClubApp op: https://www.knltb.club/functionaliteiten/clubapp/

Flickr
Flickr wordt gebruikt voor het delen van grote hoeveelheden foto’s en videofragmenten. Omdat bij onze nieuwe website automatisch een Flickr-fotoalbum geïntegreerd was hebben wij een account aangemaakt om de foto’s van bijvoorbeeld toernooien te kunnen delen. Om privacy redenen staan de foto’s niet meer openbaar op Flickr, maar zijn ze alleen te zien via een directe link in ons menu [Over LTCN  -  Foto’s]. Deze link naar de foto’s is nog wel openbaar, dus volledig afgeschermd zijn de foto's nog niet. Na de upgrade die onze website binnenkort zal ondergaan verhuist deze link achter het inlogscherm voor onze leden. Voor bezoekers en niet-leden zullen we een aparte map of pagina maken met mooie foto’s van onze tennispark.
Mocht iemand bezwaar hebben tegen een geplaatste foto van hem of haar, laat dit dan weten via een mail naar [email protected]. De foto zal dan worden verwijderd.

Daar zijn we nog niet aan begonnen. Instagram is vooral gericht op het promoten van jouw 'bedrijf' (=LTC Noordwolde) door middel van foto's. Uiteraard een prachtig medium. Natuurlijk valt er van alles te fotograferen op onze club, maar in verband met de privacywet zijn we daar voorlopig wat terughoudend mee.

LET OP! Hulp is onderweg!
Binnenkort krijgen onze website, het ledensysteem en ook de ClubApp een flinke update. Na deze update zullen we veel van de nieuwe functionaliteiten gaan voorbereiden, inrichten en activeren. Zodra alles goed draait en wij behoorlijk blij zijn met de nieuwe versies zullen we een paar avonden gaan organiseren waarbij we samen met jullie gaan kijken naar wat we hebben, hoe alles werkt en wat er nog meer moet/kan gebeuren.

Nieuwscategorieën Ledeninformatie