Help, ik heb kantinedienst! Wat nu?

04 oktober 2018

Ieder seniorlid van LTC Noordwolde (18 t/m 75 jaar) kan in de regel worden gevraagd één of twee keer per jaar een kantinedienst te draaien tijdens een toss-avond. Dat is niet vervelend maar juist heel leuk en een geweldige gelegenheid om andere leden te leren kennen. Juniorleden en leden ouder dan 75 jaar zijn vrijgesteld van deze dienst. Als kantinedienstvrijwilliger mag je om 20:00 uur op kosten van de vereniging gezellig koffie of thee meedrinken met de spelers van de toss en heb je ook recht op twee andere consumpties tijdens je dienst. En als er toevallig net een persoon te weinig is voor een dubbelspel, dan mag je gewoon even meespelen als de kantine leeg is. Leuk toch?!

Wat houdt kantinedienst in?
Iemand die kantinedienst heeft regelt dat de deelnemers van de toss-avond worden voorzien van koffie, thee en andere dranken, noteert wie wat heeft afgenomen en regelt elk half uur de ‘loting’ voor de toss. Aan het einde van de dienst zorg je dat alle consumpties zijn betaald, dat de vaat weer is afgewassen en opgeruimd en dat de vloeren in het clubhuis weer veegschoon zijn. Voor alle details over de dienst hangt er een takenlijst achter de bar in het clubhuis.

Natuurlijk sta je er niet alleen voor, zeker niet als je voor het eerst een kantinedienst draait. De deelnemers van de toss-avonden helpen je graag op weg en zullen er geen problemen mee hebben je te helpen met het opruimen en vegen.

Wanneer heb ik dienst?
De diensten worden ingepland door Nelly de Nekker. Zodra je bent ingepland ontvang je hier tijdig een mailtje over met daarin de datum. Het inzien van de diensten is binnenkort ook te zien op onze website onder ‘Inloggen leden’. Dat werkt nu nog niet, maar de KNLTB is daar hard mee bezig.
Als tussenoplossing biedt de KNLTB een werkend overzicht OP DEZE PAGINA. Log hier in met dezelfde gegevens als op onze site en je ziet jouw en de andere diensten staan.

Ook in de KNLTB ClubApp, die iedereen met een smartphone kan downloaden, staat op het tabblad ‘Club’ onderaan de pagina een link naar de ‘Dienstenplanner’. Ook hierin worden de ingeplande diensten correct getoond.

Hoe lang duurt de kantinedienst?
Als je kantinedienst hebt word je geacht een kwartier voor de kantinedienst aanwezig te zijn. De toss-avonden beginnen vrijwel het hele jaar door om 19:00 uur, maar in de laatste weken van de zomertijd kan er worden gestart vanaf 18:30 uur in verband met de eerder invallende duisternis. Kijk hiervoor ook in de agenda op onze website

Normaal schema kantinedienst:
18:45 uur Aanvang kantinedienst
19:00 uur Aanvang toss (loting door de kantinedienst)
20:00 uur Gezamenlijke koffiepauze
22:30 uur Einde toss-partijen
23:00 uur Sluiting kantine

Hoe kom ik in de kantine?
Meestal is de kantine al geopend door de mensen die bijna altijd op de toss aanwezig zijn. Is dit niet het geval, dan kan er contact opgenomen worden met Henk Berg (06-0615584106), Nelly de Nekker (06-23006427) of Dick van Wel (06-12133009). Zij zullen je verder helpen.

Maar ik kan niet op die datum!
Neem in dat geval even contact op met Nelly de Nekker (06-23006427). Zij kan kijken met wie je eventueel zou kunnen ruilen. Als je zelf al met iemand hebt geruild is dat ook prima, maar geeft dit dan wel door aan Nelly!

Borg
Alle leden betalen bij hun contributie 20 euro borg voor het draaien van de kantinediensten. Als je je ingeplande diensten hebt gedraaid wordt die borg aan het einde van het jaar teruggestort. Was je wel ingepland maar ben je niet op komen dagen, of heb je vooraf al aangegeven geen kantinediensten te willen draaien, dan zal de borg niet worden teruggestort.