Clubkampioenschappen 2022: de prijsuitreiking

31 augustus 2022

Beste leden,

De clubkampioenschappen zitten er weer op! Op dinsdag 30-08 werd het geheel afgesloten met de prijsuitreiking. We hadden dit jaar 20 deelnemers, natuurlijk veel te weinig om gelijkwaardige partijen in te plannen. De uitslagen logen er dan ook niet om in sommige gevallen, maar dat deed niet af aan het plezier van alle deelnemers. Er was altijd wel bekijks tijdens de wedstrijden hetgeen een grote stimulans voor de spelers was!

De kampioenschappen startten dit jaar erg laat, waardoor de termijn waarbinnen de partijen moesten worden gespeeld erg kort was. Het kan niet anders dan dat dit de reden is van de weinige inschrijvingen. We gaan dit volgend jaar anders doen. De kampioenschappen zullen direct nà de voorjaarscompetitie beginnen, half juni dus. Er zal dan tijd genoeg zijn om de wedstrijden te plannen en te spelen, zelfs als er in die tijd ook nog vakantie moet worden gevierd.

Het succes van de clubkampioenschappen hangt helemaal af van het aantal deelnemers. Hoe meer deelnemers, hoe meer interessante en spannende partijen er kunnen worden gespeeld. Het moet toch mogelijk zijn om de deelname volgend jaar in ieder geval te verdubbelen dan wel te verdrievoudigen! De organisatoren van dit jaar (Nelly, Hsushia, Cilia, Marion en Lenie) staan volgend jaar weer paraat om alles op rolletjes te laten verlopen. Wél is het van belang dat er input komt van alle leden in de vorm van suggesties, voorstellen en wellicht nieuwe ideeën om de zaak geheel anders aan te pakken. Denk hierover na en spui jullie ideeën op de website of tijdens de komende jaarvergadering. Je kunt je suggesties ook mailen naar Nelly of iemand anders van de groep.

Laten we van de clubkampioenschappen een jaarlijks terugkerend feest maken onder het motto “hoe meer zielen, hoe meer vreugd”.  Voor iedereen: veel succes in de najaarscompetitie en laten we er een drukke winter van maken met heel veel tossers! En voor wie de winter te ver weg is, hebben we op 7 oktober weer ons jaarlijkse Snerttoernooi. Schrijf je in!

De organisatoren.

Nieuwscategorieën