Bardienst

Ieder seniorlid van L.T.C. Noordwolde (18 t/m 75 jaar) wordt gevraagd één of twee keer per jaar een bardienst te draaien tijdens een toss-avond. Juniorleden en leden van 75 jaar en ouder zijn vrijgesteld van deze dienst. Als bardienstvrijwilliger mag je op kosten van de vereniging gezellig koffie of thee meedrinken met de spelers van de toss en heb je ook recht op twee andere consumpties tijdens je dienst. En als er toevallig net een persoon te weinig is voor een dubbelspel, dan mag je gewoon even meespelen als het clubhuis leeg is. Leuk toch?!

Wat houdt bardienst in?
Iemand die bardienst heeft regelt dat de deelnemers van de toss-avond worden voorzien van koffie, thee en andere dranken, noteert wie wat heeft afgenomen en regelt elk half uur de ‘loting’ voor de toss. Aan het einde van de dienst zorg je dat alle consumpties zijn betaald, dat de vaat weer is afgewassen en opgeruimd en dat de vloeren in het clubhuis weer veegschoon zijn. Controleer ook beide toiletten en zorg dat deze schoon en netjes zijn alvorens af te sluiten. Voor alle details over de dienst hangt er een takenlijst achter de bar in het clubhuis.

Natuurlijk sta je er niet alleen voor, zeker niet als je voor het eerst een bardienst draait. De deelnemers van de toss-avonden helpen je graag op weg en zullen er geen problemen mee hebben je te helpen met het opruimen en vegen.

Wanneer heb ik dienst?
De diensten worden ingepland door Bart Spijker. Zodra je bent ingepland ontvang je hier tijdig een mailtje over met daarin de datum. Het inzien van jouw diensten is ook te zien op onze website onder ‘Inloggen leden’.

Ook in de KNLTB ClubApp, die iedereen met een smartphone kan downloaden, staat in het menu onder ‘Mijn profiel’ jouw persoonlijke agenda met daarin de ingeplande diensten en in de dienstenplanner van deze app zie je per datum ook wie er die dag dienst heeft.

Hoe lang duurt de bardienst?
Als je bardienst hebt word je geacht een kwartier voor de dienst aanwezig te zijn. De toss-avonden beginnen vrijwel het hele jaar door om 19:30 uur, maar in de laatste weken van de zomertijd kan er worden gestart vanaf 18:30 uur in verband met de eerder invallende duisternis. Kijk hiervoor ook in de agenda van onze vereniging

Normaal schema bardienst:
19:15 uur Aanvang bardienst
19:30 uur Aanvang toss (loting door de bardienst)
20:00 uur Gezamenlijke koffiepauze 15 minuten
22:45 uur (=uiterlijk) Einde toss-partijen
23:00 uur Sluiting bar

Hoe kom ik in het clubhuis?
Zodra je wordt ingedeeld voor een bardienst ontvang je een mailtje met daarin duidelijke instructies over de toegang tot het clubhuis. Zijn er problemen met de toegang, neem dan contact op met Henk Berg (06-15584106), Nelly de Nekker (06-23006427) of Dick van Wel (06-12133009). Zij zullen je verder helpen.

Maar ik kan niet op die datum!
In het clubhuis hangt een lijst met namen en telefoonnummers van mensen die bardienst doen. Kijk of je met één van hen kunt ruilen en vul dit dan in op de lijst. Laar dit ook even aan Bart Spijker weten (06-28787625) of [email protected]

Mag ik niet iets anders doen dan bardienst?
Lijkt bardienst je echt niets of kan je nooit 's avonds dan kunnen we uiteraard altijd kijken of je met wat andere vrijwilligerstaken zou kunnen helpen. Denk daarbij aan assistentie bij baan- of accommodatieonderhoud of aan het assisteren bij wedstrijden of toernooien. Heb je zelf een leuk idee waarmee je onze baan en/of vereniging vast een groot plezier mee zal doen, dan horen we dat graag!

Borg
Alle leden betalen bij hun contributie 20 euro borg voor het draaien van de bardiensten. Als je je ingeplande diensten hebt gedraaid wordt die borg aan het einde van het jaar teruggestort. Was je wel ingepland maar ben je niet op komen dagen, of heb je vooraf al aangegeven geen bardiensten te willen draaien, dan zal de borg niet worden teruggestort.